Espai Joia 2013

Aquest passat cap de setmana va tenir lloc a Barcelona la fira de joieria Espai Joia. Jo vaig tenir l'oportunitat de visitar-la el divendres i m'agradaria fer-vos cinc cèntims de com va anar. Com tots ja deveu saber, la setmana de joieria de Barcelona consta de diferents espais i a mi habitualment m'agrada visitar-los tots. Tot i així aquest any, per qüestió de temps no em va ser possible fer-ho així i vaig anar només a les Drassanes, on es fa la pròpiament dita fira de joieria.
Abans d'explicar-vos més, voldria dir-vos que m'agrada anar a aquests tipus de fires, per a veure un xic què s'està fent actualment en el nostre món de la joieria, per parlar amb altres professionals, amb experiències diferents a les meves, per posar en comú amb ells les diferents percepcions que podem tenir cada un de nosaltres, per veure novetats...
Només arribar ja em vaig adonar que tot i ser divendres al matí hi havia força gent. No sé les dades d'assistència, però em va semblar, i potser només va ser una percepció, que no estava gens malament l'afluència de públic per a un matí de dia laborable.
En entrar, ja podies veure que l'espai era ple d'stands, vull dir que, altra cop sense cap dada oficial, semblava que n'hi havia més que els altres anys. En començar a fer el volt per allà, vam començar a parlar amb diferents professionals que eren allà mostrant el seu producte. Això ens va fer veure dues coses sobretot: en general els joiers estem molt afectats per la crisis, però això ens obliga a esprémer més el cervell i a ser més creatius. Per tant, una cosa dolenta que en comporta una de bona. I a més, vam poder constatar que molts d'ells han sabut reinventar-se. A mida que anavem fent el volt, vam poder veure també que el terme joieria aplega molts estils diferents, tants com gustos hi ha, però que potser podem trobar també un terme mig entre allò més comercial i allò més alternatiu.  Segurament això és el què intentem molts de nosaltres, i des d'aquí m'agradaria animar-vos per a què seguiu buscant els que com jo esteu treballant en això. I també m'agradaria animar a qui no us hi dediqueu, però que us agrada aquest món a què busqueu entre els molts joiers artesans abans d'escollir directament una peça d'una gran marca. Podreu trobar-hi coses molt interessants i, encara que no ho cregueu, més econòmiques.

A banda d'això voldria fer una menció especial a Jordi Martínez, guanyador del concurs José Arquero amb la peça l'"Ordre del Caos". Felicitats


Comentaris

Entrades populars